Omppu-PUL joutui nyt mallien testauksen kohteeksi Nauru Se yksi aiemmin oli sillä vanhalla hyvällä kaavalla ja kaksi muuta sitten ihan mulle uusilla.

1249908662_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Mun "hoidossa" olevassa Tampereen seudun vaippalainaamon L-kokoisessa paketissa on Myllymuksujen taskuvaippa,siitä piirtelin kaavan (ja mä olen ihan liian lyhyt pinnainen piirtämään valmiista vaipasta...meinasi mennä hermo monta kertaa Nolostunut) Sisäpintana on luonnonvalkoinen mikrofleece.Ihan ok vaippa,joskaan ei kyllä ihan lemppareihin pääse.

Sannan vanhasta blogista löysin Fuzzin kaavan (toinen hermojen menetys kun piirtelin ruutumallin mukaan suuremmaksi Silmänisku).Pakkohan se oli testata koska Fuzzit ei koskaan sopinut Konstalle.Ja Sinjalle ei koskaan ole sopinut samat vaipat kuin K-miehelle Nauru Oli meillä yksi vanhan mallinen Fuzzi käytössä joten ihan hakuammuntaa ei ollut silti.Täähän oli uudempi malli,en tiedä sitten teinkö mokan siinä puurtelyvaiheessa vai onko se tosiaan reippaasti reilumman kokoinen kuin vanha malli?Ihan hyvä silti tämäkin.Sisäpintana kuivaliinaneulos.

1249909213_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Vaippojen lisäksi meillä on tehtailtu villasukkia Cool

1249910115_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Teinille pinkit.Pikkasen taitaa olla reilut,kun neiti oli maailmalla kun piti mittailla.Kuvassa sukkaset on mun jalassa,on aika sopivat paljaaseen jalkaan,joten ei ne hiukan pienempään jalkaan kuitenkaan toisen sukan päälle ihan mahottoman suuretkaan ole.

1249911013_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tuleva eskarilainen tahtoi nimisukat.Näihin tein tuon kärjen kavennukset erilailla.Tykkään itse enemmän näin.Molemmat sukat on Nallesta.

Mä joudun nyt oikein testiin,kun oon tuuletellut,että oon saanut noin monet sukat jo valmiiksi.Ja ihan parillisina Silmänisku.Nimittäin meillä on jonossa vielä muutama sukkia kaipaava.Yhdet piti jo aloittaakin.Pitää käydä hamstraamassa muutama Nalle-kerä vielä.Yhdet villiksetkin olis kesken...ollut koko kesän.Samoin tuskanhien nostattanut huivihimotus...Siitä ehkä joskus myöhemmin enemmän.

Tuossa kun neiti kohta kymppi-vee valikoi värejä sukkiinsa,tuli mieleen ihana sukkamuisto.Meidän sukkia kutova mummu oli äärimmäisen pihi (tai no,ei ehkä pihi,mutta tarkka kuitenkin!).Eli meidän villasukat oli aina äidin töistä roudaamista "mattolangoista" (äiti oli Upofloorilla töissä,siellä tehtiin sellasia "käytävämatto"tyylisiä mattoja ja niitä lankoja oli sit aina pilvin pimein).Ne ei siis ollut aina kovin kivan värisiä tai tuntuisiakaan välttämättä.Lämpimiä toki (ja pirun kestäviä Huuto ei niitä saanut koskaan käytettyä loppuun Kieli ulkona).Mä en siis varsinaisesti tykännyt villasukista.Sitten kerran meidän kylän perällä asuva vanha täti (jolla oli aina namia sellasessa yli-ihanassa kristallimaljassa...) kutoi mulle sellaset vaaleanpuna-valkoiset kirjoneulesukat.Ne oli pehmoiset ja ah,niin kauniit!Käytin ne ihan loppuun,parsittiinkin moneen kertaan ja itkua väänsin kun ne ei lopulta enää edes mahtunut jalkaan.Ne sukat sai kunniapaikan mun sydämen villasukka-lokerossa Nauru  Sittemmin sinne lokeroon on kyllä päässyt jokunen mummunkin kutoma pari,noita meidän lapsille kutomia viimeisiä villasukkia vaalitaan sydämellä,mummua kun ei enää ole sukkia kutomassa Itku Yhdet niistä pilasin jo,heitin pesukoneeseen kun en hoksannut,ettei ne olekaan siitä kaikenkestävästä mattolangasta Viaton Sitä nimittäin löytyi vielä ainakin muutamia vuosia sitten jostain kätköstä,vaikka äiti on työnsä tehtaassa lopettanut ehkä 20 vuotta sitten...